You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 7 Next »

By default the student is the payer (he or she is the customer on the invoice) for all items, so this does not require special settings.

A payer can be assigned on the details screen of the Item to be paid if the item is active, and if the item has been settled already, it can be done on the details screen of the Paid items by selecting the option of Assign payer person. In both cases the payer can be assigned only before the invoice for the given item is issued. If the invoice has already been issued, the invoice can be cancelled by the institute only.

Only previously recorded paying partner or organisation can be assigned to items. If the student has failed to do it, he or she can do so during the process here, or on the Finances/Data and settings/Paying partner menu items too.

The fields and their meaning in the popup window:
'Private individual: The payer is a private individual
"Szervezet" = A befizető jogi személy. Amennyiben a befizető egyéni vállalkozó, akkor is szervezetként kell rögzíteni.

Befizető partner hozzárendelése

Bármely lehetőséget választva a program kilistázza azokat a magánszemélyeket illetve szervezeteket, amelyeket korábban a hallgató már felvett magához. Amennyiben olyat szeretne választani, amelyet korábban még nem rögzített, akkor az Új befizető magánszemély felvétele vagy az Új befizető szervezet felvétele gombokra kattintva teheti meg. Az intézmény rendelkezhet úgy, hogy az új befizető rögzítését ügyintézői ellenőrzéshez köti, ekkor valamennyi átfutási idővel kell számolni, amíg ez az ellenőrzés lezajlik és az ügyintéző jóváhagyja a rögzített befizetőt.

Új befizető felvétele

FIGYELEM! Az intézmény meghatározhatja, hogy amennyiben befizető szervezetet rendelt a hallgató a tételhez, a továbbiakban már nem teljesítheti a tételt más befizetési móddal.

A kiválasztott befizető partner után felugrik egy újabb ablak, ahol a hallgató arról tud rendelkezni, hogy a majd elkészülő számla átutalásos számlaként jöjjön-e létre.

Átutalásos számla választása

 Az átutalásos számlának akkor van jelentősége, ha a hallgató önköltségét vagy egyéb díját egy vállalat vagy más szervezet finanszírozza, és erről a részükre átutalásos számlát szükséges kiállítani. Minden más esetben üresen hagyható. A legenerált számlát később a Pénzügyek/Számlák menüponton, a Details of an item to be paid Számla adatok linken, valamint a Befizetett tétel részletei Számla adatok linken van lehetőség megtekinteni és kinyomtatni.

  • No labels