A Neptun hallgatói webes felületére belépni a felsőoktatási intézmények saját bejelentkezési képernyőjén keresztül lehetséges, az intézménytől kapott azonosító és jelszó segítségével. Az intézmény neve bal oldalon, a bejelentkezéshez szükséges beviteli mezők felett található. Az oldalon nyelvet váltani az intézmény neve alatt található nyelvválasztó segítségével lehet.



Bejelentkezés

A bejelentkező képernyőn meg kell adni az azonosítót és a jelszót, majd a Bejelentkezés gombot megnyomni. Amennyiben az intézményi beállítások lehetővé teszik, akkor a Bejelentkezés gomb mellett található Elfelejtett jelszó link segítségével lehet új jelszót igényelni.


A felület alsó részén olvashatók az intézmény által közzétett legfrissebb hírek, letölthető dokumentumok és fontos linkek. A További híreink, További fájlok vagy További linkek gombra kattintva elérhető az összes közzétett, bejelentkezési oldalon elérhető információ.

Kétlépcsős azonosítás

Amennyiben kétlépcsős azonosítás van beállítva, akkor a belépési adatok megadását követően meg kell adni az alkalmazás által generált kódot. Előfordulhat, hogy intézményi beállítások alapján kötelező a kétlépcsős azonosítás használata, de a Neptun rendszerben szereplő érzékeny adatokkal való visszaélések megelőzése érdekében javasolt a kétlépcsős azonosítás használata, ha azt az intézmény nem tette kötelezővé. A kétlépcsős azonosítás a Profil menüben a Profilbeállítások lehetőséget választva állítható be.

Captcha

Intézményi beállítás függvényeként a bejelentkezés megerősítéséhez meg kell adni a feljövő ablakban generált captchat. Amennyiben a captcha nem vagy nehezen olvasható, a mellette található gombok segítségével újra lehet tölteni, vagy meg lehet hallgatni.


  • No labels