A Neptun Tanulmányi Rendszer hallgatói felülete lehetővé teszi a tanulmányok nyomon követését, és az ezzel kapcsolatos teendők elvégzését. A beiratkozástól a tárgyfelvételen, vizsgajelentkezésen, a mintatantervi előrehaladás ellenőrzésén, szakdolgozattal kapcsolatos ügyintézésen át a záróvizsgáig teljeskörű tanulmányi adminisztrációra kínál lehetőséget. Emellett megoldást kínál a hallgatók számára a tanulmányokhoz kapcsolódó pénzügyi és egyéb adminisztratív teendők elvégzésére, mint például kérvények leadása, diákigazolvány igénylés, kollégiumi jelentkezés.
Keresés a tartalomban
Ebben a részben a Neptun rendszerbe történő bejelentkezéshez kapcsolódó tudnivalókról lehet olvasni, beleértve a bejelentkező oldalon megjelenő információkat is, valamint a bejelentkezést követően előforduló elvégzendő teendőket.
>Tovább a Bejelentkezés a Neptun hallgatói webes felületre szócikkre
A Neptun rendszerbe belépve egy kezdőlap fogadja a hallgatót, amelynek elemein a képzéshez, tanulmányokhoz, illetve különböző adminisztratív teendőihez kapcsolódó legfontosabb aktuális információkat találja meg. A kezdőlapon láthatók többek között a legközelebbi közelgő események, az legutóbbi beírt jegyek, vagy éppen a befizetendő pénzügyi tételek.
A felhasználói menü bejelentkezés követően a felület jobb felső részén érhető el. A felhasználói menüben érhető el többek között a képzésváltás, az üzenetek, a dokumentumtár, valamint a személyes adatok és profilbeállítások.
A Neptun rendszerben a Tárgyak jelentik a tanulmányok alapját, a mintatantervek tárgyakból és azok csoportjaiból épülnek fel, a hallgatók előrehaladását a tárgyak teljesítése alapján vizsgálják az intézmények. Minden félév elején fel kell venni a tárgyakat és az adott félévben a tárgyakhoz meghirdetett kurzusokat. A kurzusok hordozzák a tárgyak féléves információt, mint például kurzusoktató, oktatás helyszíne, formája és időpontja. Az intézményben felvehető tárgyakról és kurzusokról - külön menüponton kiemelve a felvett tárgyakat és kurzusokat - minden fontos információ elérhető a Neptun hallgatói felületén, mint például a tárgyak részletes tematikája, egymásra épüléséhez kapcsolódó információk, elektronikus tananyagok, beírt jegyek és egyéb eredmények, órarendi információk, órai jelenlétről szóló információk.
A Pénzügyek menüpont lehetőséget kínál arra, hogy a hallgató egy helyen tudja elintézni a tanulmányaival kapcsolatos pénzügyes teendőit átlátható és nyomon követhető módon. A funkciókat tekintve többek között lehetősége van befizetni az intézmény felé fennálló tartozásait, diákhitelt igényelni, számlaügyeket intézni (pl. céges számlakérés). monitorozni az ösztöndíjait és számos egyéb pénzügyes beállítást is el tud végezni.
A Neptun rendszer számos a tanulmányokhoz szorosan vagy részben kapcsolódó ügyintézési lehetőséget kínál. Az Ügyintézés menüponton kell elvégezni a félévre történő regisztrációt (beiratkozás/bejelentkezés), itt találhatók meg a különböző leadható kérvények, kérelmek, valamint a kitölthető kérdőívek, pl. OMHV is. Lehetőség van a Neptun keresztül diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézésre, valamint diákhitel igénylésre, ezen kívül Erasmus jelentkezés, kollégiumi jelentkezés és kollégiummal kapcsolatos adminisztrációs is elvégezhető. Az intézmény lehetőséget adhat a hallgatóknak termek foglalására is. Az időpontfoglalás modul segítségével a hallgatók a Neptun rendszeren keresztül tudnak időpontot foglalni tanulmányaikkal kapcsolatos személyes vagy online ügyintézésre, például a tanulmányi osztályra.
A Neptun hallgatói webes felületén vannak olyan általános lehetőségek, melyek a legtöbb felületen megtalálhatók és egységesen működnek. Lehetőség van például a listás felületeken a megjelenő oszlopokat beállítani és sorrendezni, és ezeket a beállításokat felhasználói profilba menteni. A megjelenő adatokat összetett szűrési feltételek alapján lehet szűkíteni, és legtöbb felületen elérhető Excel export funkció is és bizonyos esetekben szükség lehet fájlok feltöltésére is. Ezekről az általános funkciókról ebben a részben lehet részletes információkat olvasni.
A Naptárban a hallgatók megtekinthetik a képzésükhöz kapcsolódó események időpontjait és annak részleteit, mint például órarendi órák, vizsgák, konzultációs időpontok, feladatok valamint tanulmányi időszakok. A Naptárban lehetőség van saját események, találkozók kiírására is.
A Tanulmányokon belül lehet többek között ellenőrizni az előrehaladást, ami arra szolgál, hogy a hallgató pontos képet kapjon arról, hogy milyen feltételekkel lehet teljesíteni a képzést, és ehhez képest aktuálisan mi az ami már teljesített. Ezen kívül modulválasztással (szakirány, specializáció, minor, sáv), szakmai gyakorlattal, konzultációkkal, online alkalmakkal, elektronikus tananyagokkal, szakdolgozattal és szakosodással kapcsolatos teendők elvégzésére kínál lehetőséget. Itt tekinthetők meg a lemorzsolódási adatok is.
A tárgyak ismeretanyagának számonkérése legtöbb esetben vizsga formájában történik, mely lehet írásbeli, szóbeli, gyakorlati, de elektronikus vizsgázásra is lehetőség van a Neptun rendszerben. A vizsgákra a Neptunon keresztül kell feljelentkezni az intézmény által meghatározott időszakban, valamint a vizsgákon elért eredmények is itt tekinthetők meg.
Közösségi tér modul egy olyan felület, ami lehetőséget ad arra, hogy a tárgyhoz, kurzushoz, szakdolgozathoz kapcsolódóan létrejött közösségi terekben, vagy megfelelő jogosultság esetén egyedi tér létrehozásával kommunikáljanak egymással a hallgatók, illetve az oktatók könnyen és gyorsan osszanak meg információkat, legyen az hír, dokumentum, vagy éppen egy link. Ezeken kívül egy közösségi térhez olyan funkciók tartoznak, mint szavazások, térhez tartozó elektronikus tananyagok megtekintési lehetősége, vagy éppen a fórumok használata, ami jelentősen megkönnyíti az információcserét és a kommunikációt a hallgatók és az oktatók között. Fontos, hogy a közösségi terekhez kapcsolódó műveletek nagy része jogosultsághoz kötött, ami lehet adminisztrátor, tag, vagy vendég, ettől függ, hogy felhasználónak milyen lehetőségei vannak egyes tereken belül. A közösség tér használatához becenév megadása szükséges, amennyiben nincs, első belépéskor kötelező megadni.
Az Információk menüpont alatt jellemzően a tanulmányokhoz kevésbé szorosan kapcsolódó, az intézmény által közzétett információkat lehet megtalálni. Itt érhetők el az intézmények által a hallgatók számára kiajánlott különböző adatlekérdezések eredményei, információk, tanulmányi időszakokról, teljes tárgy és kurzus lista, , publikációk, jegyzetek, termek órarendje, FIR adatok és kiajánlott szakdolgozatok.