Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

By default the student is the payer (he or she is the customer on the invoice) for all items, so this does not require special settings.

Befizető hozzárendelésére van lehetőség Aktív tétel esetén a Details of an item to be paid felől, illetve már befizetett tételnél is a Befizetett tétel részletei felől is a Befizető partner hozzárendelése opciót választva. Mindkét esetben csak addig van lehetőség a befizető hozzárendelésére, amíg az adott tételhez nem tartozik érvényes számla. Amennyiben már készült számla a tételhez, akkor csak intézményi beavatkozással van lehetőség a számla sztornózására.

Info

A kiírásokhoz csak korábban rögzített befizető partnert vagy szervezetet lehet hozzárendelni. Amennyiben ezt a hallgató még nem tette meg, akkor itt a folyamat közben is van lehetősége rögzíteni, de a Pénzügyek/Adatok és beállítások/Befizető partnerek menüponton is megteheti.

A felugró ablakban található mezők, és jelentésük:
"Magánszemély" = A befizető magánszemély
"Szervezet" = A befizető jogi személy. Amennyiben a befizető egyéni vállalkozó, akkor is szervezetként kell rögzíteni.

Befizető partner hozzárendeléseImage Removed

Bármely lehetőséget választva a program kilistázza azokat a magánszemélyeket illetve szervezeteket, amelyeket korábban a hallgató már felvett magához. Amennyiben olyat szeretne választani, amelyet korábban még nem rögzített, akkor az Új befizető magánszemély felvétele vagy az Új befizető szervezet felvétele gombokra kattintva teheti meg. Az intézmény rendelkezhet úgy, hogy az új befizető rögzítését ügyintézői ellenőrzéshez köti, ekkor valamennyi átfutási idővel kell számolni, amíg ez az ellenőrzés lezajlik és az ügyintéző jóváhagyja a rögzített befizetőt.

Új befizető felvételeImage Removed

Note

FIGYELEM! Az intézmény meghatározhatja, hogy amennyiben befizető szervezetet rendelt a hallgató a tételhez, a továbbiakban már nem teljesítheti a tételt más befizetési móddal.

A kiválasztott befizető partner után felugrik egy újabb ablak, ahol a hallgató arról tud rendelkezni, hogy a majd elkészülő számla átutalásos számlaként jöjjön-e létre.

Átutalásos számla választásaImage Removed

A payer can be assigned on the details screen of the Item to be paid if the item is active, and if the item has been settled already, it can be done on the details screen of the Paid items by selecting the option of Assign payer person. In both cases the payer can be assigned only before the invoice for the given item is issued. If the invoice has already been issued, the invoice can be cancelled by the institute only.

Info

Only previously recorded paying partner or organisation can be assigned to items. If the student has failed to do it, he or she can do so during the process here, or on the Finances/Data and settings/Paying partner menu items too.

The fields and their meaning in the popup window:
'Private individual: The payer is a private individual
Organisation: The payer is a legal entity. If the payer is a individual entrepreneur, it must be recorded as organisation.

Befizető partner hozzárendeléseImage Added

Selecting either choice, the system lists the private individuals and organisations that the student had recorded previously. If the student wants to select one that was not recorded before, he or she can use the buttons Add a new individual person or Add new paying organization. The institute may require a that new payer can be recorded with administrative check only. In this case some lead time should be expected while the check is done and the administrator endorses the recorded payer.Új befizető felvételeImage Added

Note

ATTENTION! The institute may specify that once a paying organization is assigned to the item by the student, the item cannot be settled with any other payment method.

After selecting the paying partner, another popup window appears where the student can decide whether the invoice should be issued with the payment method of bank transfer.

Átutalásos számla választásaImage Added

An invoice for bank transfer is important if the self-support or other fee of the student is paid by a company or other organisation that require a bank transfer invoice. In all other cases it can be blank. The generated invoice can be viewed and printed on Finances/Invoices screen, with the Invoice data link of the details of the Item to be paid, and the Invoice data link of the Paid item Az átutalásos számlának akkor van jelentősége, ha a hallgató önköltségét vagy egyéb díját egy vállalat vagy más szervezet finanszírozza, és erről a részükre átutalásos számlát szükséges kiállítani. Minden más esetben üresen hagyható. A legenerált számlát később a Pénzügyek/Számlák menüponton, a Details of an item to be paid Számla adatok linken, valamint a Befizetett tétel részletei Számla adatok linken van lehetőség megtekinteni és kinyomtatni.