The new Student Web Interface displays items to be paid, paid, credited and canceled separately. The aim of the separation of the items is a clutter-free and more transparent overview of the student's finances, and the dedicated menu item can be selected for a specific financial transaction.
The Paid items is accessible from the Finances/Overview screen. It displays the items that do not require financial settlement irrespective of the fact whether the student paid it or it was settled by an organisation or with Student Loan. Should a repayment of scholarship fee have arisen, and that was already settled, the paid (=repayment) items are displayed here from this point onward.
Hovering over the item name with the mouse or clicking the Details button at the end of the row displays the details of the item, and the functions related to the paid item also become available: Print, Submit request or Editable fields.
The listed functions depend on institutional settings. If they are not available for the student, the function is not applicable for the given item.
Displayed data:
- Details of the paid item: Name of item, Amount, Status, Payment deadline, Subject name, Subject code, Financial code, Imposition time, Invoice number, Training, Training code, Notes
- Additional information: information on the item depending on the institutional settings are displayed here.
- Status of Diákhitel2 (Student Loan): If the item had been settled with Student Loan, the Diákhitel2 contract number and the related status can be viewed here.
- Submitted requests: The requests related to the item can be viewed by clicking the link. This also covers the case when submitting a fee-based request that entailed the transcription of the administration fee, and also the case when a request is submitted launched from a given item, e.g. request for new invoice, request for instalments.
- Invoice details: The link appears only when an invoice was issued for the given paid item. By clicking the Invoice detail, the details of the relevant invoice can be viewed. This invoice is also available from the Invoices menu item.
- Payer details: If a payer is assigned to the item, clicking the link reveals the partner details. The assignment can be deleted if no invoice belongs to the item yet.
Megjelenő funkciók:
- Szerkeszthető mezők: Opcionálisan megjelenő funkció, amennyiben az intézmény engedélyezi, akkor lehet módosítani bizonyos szerkeszthető mezőket a kiírással kapcsolatban.
- Nyomtatás: A Nyomtatás gombra kattintva van lehetőség pénzügyi igazolást nyomtatni az adott tételről. A nyomtatványon a tétel bővebb adatain túl információként megjelenik a hallgató neve, hallgató Neptunkódja, kiírt tétel féléve, teljesítés dátuma is.
- Kérvény leadása: A linkre kattintva lehetőség van befizetett tétel felől is kérvény leadására, amennyiben engedélyezték azt az intézménynél.
- Befizető partner hozzárendelése: Amennyiben a befizetett tételhez még nem készült számla, akkor a hallgatónak lehetősége van befizető partner megadására, hogy az elkészülő számla már a hozzárendelt partner nevére készüljön el. A befizető módosításáról részletesebb leírás a Befizető módosítása fejezetben található.