Depending on institutional settings, the student can submit a request related to the financial items. The Submit request function is available on the list and details sections of the Items to be paid screen, and the details of the Paid items screen by clicking Submit request.
After pressing the button the system offers the request forms that can be filled in for the given item. After selecting the template and clicking the Select button, the student can fill in the request and submit it for administration.
The submitted request can be viewed by clicking the Submitted requests card on the item details screen, or in bulk on the Submitted requests screen.
Depending on institutional settings, only one or more request can be completed on the screen out of the assigned request forms. The system warns the student of it in a message.
A Pénzügyek/Befizetendő menüponton a Kérvény leadása funkció csak akkor aktív a lehetőségek között, ha az adott kiírás adataihoz (ún. pénzügyi kódjához) az intézmény feltöltött legalább egy kérvénysablont. „Nincs kitölthető kérvény a kiíráshoz!” visszajelző üzenetet akkor kap a hallgató, ha az adott pénzügyi kódhoz korábban hozzárendelésre került egy olyan kérvénysablon, melynek már lejárt az érvényességi ideje.
A díjköteles kérvények esetén intézmény által szabályozható, hogy a kérvényhez kapcsolódó díj befizetésére van-e lehetősége a hallgatónak a kérvény érvényességi idejének lejárását követően. Amennyiben nincs és lejár a kérvénysablonnál megadott érvényességi idő, akkor a kérvényhez kapcsolódó kiírás esetén a weben tiltásra kerül a befizetés. Ilyen esetben a hallgató a befizetés kezdeményezésekor visszajelző üzenetben értesül a befizetés tiltásának okáról: „A tétel nem teljesíthető, mert lejárt a kérvényezési időszak!”.
Másik beállításnál, ha a kérvénysablonnál megadott érvényességi idő végét követően is lehetséges a kapcsolódó tétel befizetése, a befizetést követően a „Befizetésre vár” státuszból „Ügyintézés alatti”
státuszba kerül a kérvény.
A befizetett tételek esetén a Kérvény leadása linkre kattintva csak a „Pénzügyi kérvény” és a „Számlakérő” típusú kérvénysablonok kerülnek megjelenítésre. A „Részletfizetési kérvény”, a „Mérséklési kérvény” és a „Fizetési határidő módosítás” típusú kérvénysablonok nem jelennek meg a kitölthető érvények listájában, abban az esetben, ha a kiírás „Teljesített” státuszú.
Amennyiben a kiíráshoz kapcsolódóan készült már számla akkor, azt követően már a „Számlakérő” típusú kérvénysablonok sem kerülnek megjelenítésre a kitölthető kérvények listájában.
Intézményi beállítástól függően lehetséges, hogyha az aktív pénzügyi kiíráshoz még elbírálás alatti mérséklési kérvény kapcsolódik, akkor „Befizetés” gombra kattintva nem lehetséges a befizetés, melynek okáról visszajelző üzenet tájékoztatja a hallgatót: „Az alábbi tételekhez érvényes, de még nem elbírált mérséklési kérvények tartoznak, ezért nem lehetséges a befizetés.