Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

A Neptun Tanulmányi Rendszer hallgatói felülete lehetővé teszi a tanulmányok nyomon követését, és az ezzel kapcsolatos teendők elvégzését. A beiratkozástól a tárgyfelvételen, vizsgajelentkezésen, a mintatantervi előrehaladás ellenőrzésén, szakdolgozattal kapcsolatos ügyintézésen át a záróvizsgáig teljeskörű tanulmányi adminisztrációra kínál lehetőséget. Emellett megoldást kínál a hallgatók számára a tanulmányokhoz kapcsolódó pénzügyi és egyéb adminisztratív teendők elvégzésére, mint például kérvények leadása, diákigazolvány igénylés, kollégiumi jelentkezés. The Neptun Educational Administration System allows you to monitor your studies and complete all related tasks. This covers the complete administrative tasks related to the studies, including but not limited to enrolment, subject registration, exam registration, monitoring advancement in the model curriculum, thesis management and final exam. It also offers students a solution to tackle financial and other administrative tasks related to their studies, such as submitting requests, applying for a student card or for dormitory.

Keresés a tartalomban

Livesearch
spaceKeyNDOK

Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titleBejelentkezés a Neptun hallgatói webes felületreLog in to Neptun Student Web Interface

In this section, you can read about how to log in to Neptun, including the information that appears on the login page and what you need to do after logging in.

>Continue to Login to the Neptun student web

 Ebben a részben a Neptun rendszerbe történő bejelentkezéshez kapcsolódó tudnivalókról lehet olvasni, beleértve a bejelentkező oldalon megjelenő információkat is, valamint a bejelentkezést követően előforduló elvégzendő teendőket. 

>Tovább a Bejelentkezés a Neptun hallgatói webes felületre szócikkre


Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titleHallgatói kezdőlapNeptun Student Home Page

After logging in, the student will land on a home page that summarizes the most important actual information on the training, the studies and the various administrative tasks. The home page displays, among others, upcoming events, the latest grades entered, or the financial items to be paid. 

> Continue to Neptun Student Home Page

A Neptun rendszerbe belépve egy kezdőlap fogadja a hallgatót, amelynek elemein a képzéshez, tanulmányokhoz, illetve különböző adminisztratív teendőihez kapcsolódó legfontosabb aktuális információkat találja meg. A kezdőlapon láthatók többek között a legközelebbi közelgő események, az legutóbbi beírt jegyek, vagy éppen a befizetendő pénzügyi tételek. 

>Tovább a Neptun hallgatói kezdőlap szócikkre


Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titleFelhasználói menüProfile menu
The menu is available on the top right part of the screen after logging in. The menu provides access to, among others, change of training, messages, the document library as well as personal data and profile settings.

A felhasználói menü bejelentkezés követően a felület jobb felső részén érhető el. A felhasználói menüben érhető el többek között a képzésváltás, az üzenetek, a dokumentumtár, valamint a személyes adatok és profilbeállítások.

>Tovább a Felhasználói menü szócikkre

  

Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titleTárgyakSubjects

In Neptun the Subjects are the pillars of the studies. Model curricula are built of subjects and groups of subjects, and the institutes assess the advancement of the students on the basis of completed subjects. The subjects and their related courses must be registered at the beginning of each semester. The courses incorporate the information of the subjects in the given semester, such as course tutor, place, form and time of classes. Neptun Student Interface presents all important information about the subjects and courses that can be taken in the institute - the registered subjects and courses are shown on a dedicated screen. The detailed syllabus, the interrelation of subjects (how they are built on each other), the e-learning materials, the registered grades and other results, the class schedule and attendance at classes are all available infomation. 

> Continue to the Subjects

A Neptun rendszerben a Tárgyak jelentik a tanulmányok alapját, a mintatantervek tárgyakból és azok csoportjaiból épülnek fel, a hallgatók előrehaladását a tárgyak teljesítése alapján vizsgálják az intézmények. Minden félév elején fel kell venni a tárgyakat és az adott félévben a tárgyakhoz meghirdetett kurzusokat. A kurzusok hordozzák a tárgyak féléves információt, mint például kurzusoktató, oktatás helyszíne, formája és időpontja. Az intézményben felvehető tárgyakról és kurzusokról - külön menüponton kiemelve a felvett tárgyakat és kurzusokat - minden fontos információ elérhető a Neptun hallgatói felületén, mint például a tárgyak részletes tematikája, egymásra épüléséhez kapcsolódó információk, elektronikus tananyagok, beírt jegyek és egyéb eredmények, órarendi információk, órai jelenlétről szóló információk. 

>Tovább a Tárgyak szócikkre


Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titlePénzügyekFinances

The Finances menu is a one-window place for the students to manage their financial tasks related to their studies in a transparent and traceable way. In terms of functions, the students can, among others, pay their debts to the institution, apply for Student Loan, manage bills (e.g. invoice issued for a company), monitor the scholarship matters and perform a number of further financial settings. 

>Continue to Finances

A Pénzügyek menüpont lehetőséget kínál arra, hogy a hallgató egy helyen tudja elintézni a tanulmányaival kapcsolatos pénzügyes teendőit átlátható és nyomon követhető módon. A funkciókat tekintve többek között lehetősége van befizetni az intézmény felé fennálló tartozásait, diákhitelt igényelni, számlaügyeket intézni (pl. céges számlakérés). monitorozni az ösztöndíjait és számos egyéb pénzügyes beállítást is el tud végezni. 

>Tovább a Pénzügyek szócikkre


Panel
borderColor#1e3264
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#1e3264
borderStylesolid
titleÜgyintézésAdministration

Neptun system offers numerous options for administration related closely or partially to the studies. Registration (enrolment/registration) for the semester can be performed on the Administration screen. The student will find and submit the various requests, applications, questionnaires to fill in, e.g. OMHV. Via Neptun, administration related to the student card, application for Student Loan and Erasmus, or dormitory can be all performed. The institute may allow the students to book rooms too. The students can make appointments for personal or online administration related to their studies, for example with the Registrar's Office with the Appointment booking module of Neptun.

> Continue to Administration

A Neptun rendszer számos a tanulmányokhoz szorosan vagy részben kapcsolódó ügyintézési lehetőséget kínál. Az Ügyintézés menüponton kell elvégezni a félévre történő regisztrációt (beiratkozás/bejelentkezés), itt találhatók meg a különböző leadható kérvények, kérelmek, valamint a kitölthető kérdőívek, pl. OMHV is. Lehetőség van a Neptun keresztül diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézésre, valamint diákhitel igénylésre, ezen kívül Erasmus jelentkezés, kollégiumi jelentkezés és kollégiummal kapcsolatos adminisztrációs is elvégezhető. Az intézmény lehetőséget adhat a hallgatóknak termek foglalására is. Az időpontfoglalás modul segítségével a hallgatók a Neptun rendszeren keresztül tudnak időpontot foglalni tanulmányaikkal kapcsolatos személyes vagy online ügyintézésre, például a tanulmányi osztályra.

Tovább az Ügyintézés szócikkre


Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleÁltalános lehetőségek, funkciókGeneral Functions

The Neptun Student Web Interface contains certain general features that can be found on most of the screens and operate in the same manner. For example, you can set up the columns on listing screens and manage their order, then save these settings in your profile. The displayed data can be filtered with complex filtering conditions, import into Excel file option is also available on most of the screens, and in certain cases upload of files might be necessary too. This section reveals further details of the general functions.

> Continue to General functions

A Neptun hallgatói webes felületén vannak olyan általános lehetőségek, melyek a legtöbb felületen megtalálhatók és egységesen működnek. Lehetőség van például a listás felületeken a megjelenő oszlopokat beállítani és sorrendezni, és ezeket a beállításokat felhasználói profilba menteni. A megjelenő adatokat összetett szűrési feltételek alapján lehet szűkíteni, és legtöbb felületen elérhető Excel export funkció is és bizonyos esetekben szükség lehet fájlok feltöltésére is. Ezekről az általános funkciókról ebben a részben lehet részletes információkat olvasni.

>Tovább az Általános lehetőségek, funkciók szócikkre


Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleNaptárCalendar

In the Calendar the students can view the dates and details of events related to their studies, such as scheduled classes, exams, appointments for consultation, tasks and training periods. The students can record their own events and appointments too in the Calendar.

> Continue to Calendar

A Naptárban a hallgatók megtekinthetik a képzésükhöz kapcsolódó események időpontjait és annak részleteit, mint például órarendi órák, vizsgák, konzultációs időpontok, feladatok valamint tanulmányi időszakok. A Naptárban lehetőség van saját események, találkozók kiírására is.

>Tovább a Naptár szócikkre

  

Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleTanulmányokStudies
The advancement in the studies can be checked on the Studies screen: the students can see the conditions required to complete the training, and what conditions have been met already. Duties related to the selection of module (study line, specialisation, minor, band), field practices, consultations, online events, e-learning materials, thesis and specialisation can be performed here. Dropout information can be viewed here too.

> Continue to Studies

A Tanulmányokon belül lehet többek között ellenőrizni az előrehaladást, ami arra szolgál, hogy a hallgató pontos képet kapjon arról, hogy milyen feltételekkel lehet teljesíteni a képzést, és ehhez képest aktuálisan mi az ami már teljesített. Ezen kívül modulválasztással (szakirány, specializáció, minor, sáv), szakmai gyakorlattal, konzultációkkal, online alkalmakkal, elektronikus tananyagokkal, szakdolgozattal és szakosodással kapcsolatos teendők elvégzésére kínál lehetőséget. Itt tekinthetők meg a lemorzsolódási adatok is.

>Tovább a Tanulmányok szócikkre


Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleVizsgákExams, vizsgajelentkezésexam registration

Assessment of the knowledge acquired from a subject is normally performed with an exam that can be verbal, oral, practice or even electronic in Neptun. Exams must be registered via Neptun during the period specified by the institute. The results earned at the exams can also be viewed here.

> Continue to Exams

A tárgyak ismeretanyagának számonkérése legtöbb esetben vizsga formájában történik, mely lehet írásbeli, szóbeli, gyakorlati, de elektronikus vizsgázásra is lehetőség van a Neptun rendszerben. A vizsgákra a Neptunon keresztül kell feljelentkezni az intézmény által meghatározott időszakban, valamint a vizsgákon elért eredmények is itt tekinthetők meg. 

>Tovább a Vizsgák, vizsgajelentkezés szócikkre


Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleKözösségi terekCommunity spaces

The Community space module is a screen where the students can communicate with each other in community spaces created for, or in individual spaces created with the required authorisation, for a subject, course, or thesis, and where the tutors can share information easily and quickly, whether it is a piece of news, a document or a link. Community spaces offer functions like voting, viewing the e-learning materials of the space, use of forums, which all considerably facilitate exchange of information and communication between the students and the tutors. Importantly, most of the operations in the community spaces require authorisation, for example administrator, member or guest. This gives permission to the user for certain actions within a space. A nickname must be provided to be able to use the community spaces. If no nickname of a user is recorded in the system, it is mandatory to provide it when logging in for the first time.

> Continue to Community Spaces

Közösségi tér modul egy olyan felület, ami lehetőséget ad arra, hogy a tárgyhoz, kurzushoz, szakdolgozathoz kapcsolódóan létrejött közösségi terekben, vagy megfelelő jogosultság esetén egyedi tér létrehozásával kommunikáljanak egymással a hallgatók, illetve az oktatók könnyen és gyorsan osszanak meg információkat, legyen az hír, dokumentum, vagy éppen egy link. Ezeken kívül egy közösségi térhez olyan funkciók tartoznak, mint szavazások, térhez tartozó elektronikus tananyagok megtekintési lehetősége, vagy éppen a fórumok használata, ami jelentősen megkönnyíti az információcserét és a kommunikációt a hallgatók és az oktatók között. Fontos, hogy a közösségi terekhez kapcsolódó műveletek nagy része jogosultsághoz kötött, ami lehet adminisztrátor, tag, vagy vendég, ettől függ, hogy felhasználónak milyen lehetőségei vannak egyes tereken belül. A közösség tér használatához becenév megadása szükséges, amennyiben nincs, első belépéskor kötelező megadni.

>Tovább a Közösségi terek szócikkre


Panel
borderColor#006eb4
titleColor#ffffff
borderWidth1
titleBGColor#006eb4
borderStylesolid
titleInformációkInformation

Generally the information not closely related to the studies, and published by the institute can be viewed on the Information menu item. The results of the queries offered to the students by the institute, the information on training periods, complete subject and course lists, publications, textbooks, class schedules of rooms, FIR data and recommended thesis topics can be viewed here.

> Continue to Information

Az Információk menüpont alatt jellemzően a tanulmányokhoz kevésbé szorosan kapcsolódó, az intézmény által közzétett információkat lehet megtalálni. Itt érhetők el az intézmények által a hallgatók számára kiajánlott különböző adatlekérdezések eredményei, információk, tanulmányi időszakokról, teljes tárgy és kurzus lista, , publikációk, jegyzetek, termek órarendje, FIR adatok és kiajánlott szakdolgozatok.

>Tovább az Információk szócikkre