...
Info |
---|
Depending on institutional settings, only one or more request can be completed on the screen out of the assigned request forms. The system warns the student of it in a message. |
The Submit request function is active on the Finances/To be paid screen if the institute uploaded at least one request form to the data of the item (to its so called financial code). The student receives a message saying 'There is no request form for the imposition to fill in!' if a request form whose validity period already expired was linked with the given financial code.
A díjköteles kérvények esetén intézmény által szabályozható, hogy a kérvényhez kapcsolódó díj befizetésére van-e lehetősége a hallgatónak a kérvény érvényességi idejének lejárását követően. Amennyiben nincs és lejár a kérvénysablonnál megadott érvényességi idő, akkor a kérvényhez kapcsolódó kiírás esetén a weben tiltásra kerül a befizetés. Ilyen esetben a hallgató a befizetés kezdeményezésekor visszajelző üzenetben értesül a befizetés tiltásának okáról: „A tétel nem teljesíthető, mert lejárt a kérvényezési időszak!”. In case of requests subject to a fee, the institute can freely specify if the student is able to pay the fee related to the request after the validity period of the request had expired. If the student cannot pay it, and the validity period assigned to the request form expires, the payment of the item linked to the request is disabled. In such a case the student receives a message about the reason for the disabled payment when he or she tries to launch the payment: 'The item cannot be fulfilled because the request period has expired.'
Másik beállításnál, ha a kérvénysablonnál megadott érvényességi idő végét követően is lehetséges a kapcsolódó tétel befizetése, a befizetést követően a „Befizetésre vár” státuszból „Ügyintézés alatti”
státuszba kerül a kérvény.
...