...
- Fizetési kérelem: Fizetési kérelem kezdeményezésekor a terhelendő bankszámlaszám kiválasztása és az adattovábbítási nyilatkozat elfogadása után a rendszer egy azonnali átutalást kérhet a hallgató bankjától amelyről a telefonos mobilapplikációja fogja értesíteni. Amennyiben a hallgató ezt elfogadja akkor az összeg terhelődik a számlaszámáról és a megjelölt tétele vagy tételei teljesített státuszba kerülnek.
- Gyűjtőszámlás befizetés: Gyűjtőszámlával történő kiegyenlítéskor a rendszer a hallgató által kiválasztott gyűjtőszámlájáról fogja levonni a szükséges összeget, amennyiben az rendelkezésre áll. Az elérhető egyenleget a befizetési folyamatkor is kijelzi a felület, de a Gyűjtőszámlák kezelése menüponton is megtekinthető.
- SimplePay befizetés: A fizetési mód használatának feltétele az alapértelmezett e-mail cím, amely hiánya esetén a folyamat figyelmeztet annak pótlására és lehetőséget ad a rögzítésre. SimplePay fizetés kezdeményezésekor az adattovábbítási nyilatkozat elfogadása után a rendszer továbbirányítja a hallgatót a saját SimplePay saját oldalára, ahol megadhatja bankkártyájának adatait, amelyről fizetni szeretné a tartozását. A Fizetés gombra kattintva a felület visszairányít a hallgatói webre és tájékoztatás jelenik meg, hogy folyamatban van a tranzakció. Rövid kommunikációs idő után a befizetett tételeink teljesített státuszt kapnak, mindeközben az alapértelmezett e-mail címre megérkezik a tranzakció részleteit tartalmazó levél.
Note A SimplePay befizetési mód használatának feltétele, hogy a hallgató rendelkezzen alapértelmezett bankszámlaszámmal. Amennyiben ez a számlaszám hiányzik, akkor a felület figyelmeztet és lehetőséget ad a bankszámlaszám rögzítésére. Mivel a bankszámlaszám egy érzékeny adat az intézmény rendelkezhet úgy, hogy az új bankszámlaszám rögzítését vagy a meglévő módosítását ügyintézői ellenőrzéshez köti: így a felvitelt/módosítást követően átfutási ideje van annak, hogy a hallgató az új/módosított adattal tudjon műveletet végrehajtani.
(Előfordulhat az is, hogy az intézmény egyáltalán nem engedélyezi a hallgatók számára a bankszámlaszám rögzítését vagy módosítását a hallgatói web felől, így ekkor ez a funkció nem látható, és csak intézményi ügyintéző segítségével rögzítheti az új bankszámlaszámát vagy módosítani a meglévőt.)
A Fizetési kérelem és SimplePay esetében előfordulhat olyan eset, hogy valamilyen hálózati kapcsolódási probléma vagy időtúllépés történik. Ebben az esetben a weboldal tájékoztatja a hallgatót, és utána újra próbálkozhat a tételei befizetésével.
...