You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 11 Next »

On the Document storage/My uploaded documents screen, depending on institutional settings, the AVDH authentication (Document Authentication traced back to identification) via the Customer Portal of the documents uploaded by the students may be available. Unless the institute defines document type(s) for which authentication via the Customer Portal is enabled, the list on the screen does not offer information or function of authentication.

If there is a document type for which the AVDH authentication by the student via the Cusomter Portal is enabled, and the size of the uploaded document is at most 20 MB, the extension of the document is PDF or DOCX, coloured padlock icons and the related status of the documents in question in the document list indicate the status of authentication of the displayed documents, that can be the following:

  • It can be authenticated
  • Authentication in progress
  • Authenticated
  • Authentication failed, can be resubmitted

Only the documents with either 'It can be authenticated' or 'Authentication failed, can be resubmitted' can be sent for AVDH authentication via the Customer Portal. Bulk operation is enabled.

After selection and pressing the Authentication button, detailed information about the authentication process can be read, and the documents selected for authentication can be viewed in the Document authentication popup window. The selected documents that cannot be authenticated are displayed in a separate section in the popup window. The selection can be modified. After finalizing the selection, the process continues after pressing the Authentication button in the popup window.

Feltöltött dokumentum egyedi, ügyfélkapun keresztül történő hitelesítése a dokumentum sorvégi Részletek felületről is kezdeményezhető a felületen elérhető Hitelesítés funkció segítségével.  

Hitelesítés gomb megnyomását követően a rendszer az Ügyfélkapu bejelentkezési képernyőjére navigálja a felhasználót, ahol a helyes belépési adatok megadása után automatikusan megtörténik a dokumentum hitelesítése és beavatkozás nélkül visszairányít a rendszer a Dokumentumtár/Feltöltött dokumentumaim/Részletek felületre. Bejelentkezési vagy egyéb AVDH oldali hiba esetén a rendszer nem navigál vissza a hallgatói web felületére és a hiba részletes okáról az Ügyfélkapu bejelentkezési vagy az AVDH felületen kap tájékoztatást a felhasználó.

Ha több dokumentum hitelesítésre küldése történt, akkor mindaddig folytatódik a beküldött dokumentumok egymás utáni hitelesítése, amíg le nem zárul az Ügyfélkapu által engedélyezett bejelentkezési időintervallum. Ezt követően újabb Ügyfélkapu bejelentkezés szükséges. 

Folyamatban lévő hitelesítés ideje alatt a dokumentum nem törölhető! Ha a hitelesítési folyamat nem zárul le 5 percen belül, akkor a hitelesítést sikertelennek tekinti a rendszer és beállításra kerül a dokumentumhoz a Hitelesítés sikertelen, újra beküldhető státusz és a piros lakat ikon. 

Sikeres hitelesítést követően a dokumentum Részletek felületén az AVDH Hitelesítési információk blokkban megtekinthetők az alábbi adatok:

  • Állapot
  • Hitelesítés dátuma
  • Beküldések dátuma

A hitelesítés sikeréről vagy sikertelenségéről a felhasználó automatikus rendszerüzenetet és e-mail üzenetet is kap.

A hitelesített dokumentumok hitelesítési adataikkal együtt kerülnek csatolásra minden olyan felületen, ahol a dokumentumtárból történő tallózás engedélyezett. (pl.: Kérvénymelléklet, Másodlagos igazolás, NEK adatlap, NMS dokumentum, Üzenet csatolmánya stb.)

Kapcsolódó cikkek


  • No labels