Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

If there is a document type for which the AVDH authentication by the student via the Cusomter Portal is enabled, and the size of the uploaded document is at most 20 MB, the extension of the document is PDF or DOCX, coloured padlock icons and the related status of the documents in question in the document list indicate the status of authentication of the displayed documents, that can be the following:

  • Image AddedIt can be authenticated
  • Image AddedAuthentication in progressImage RemovedHitelesítés folyamatban
  • HitelesítveAuthenticated
  • Hitelesítés sikertelen, újra beküldhető

Image Removed

Ügyfélkapun keresztül történő AVDH hitelesítésre csak azok a dokumentumok küldhetők, amelyek státusza Hitelesíthető vagy Hitelesítés sikertelen, újra beküldhető. Csoportos műveletre van lehetőség.

Kiválasztást követően a Hitelesítés funkciógomb megnyomásakor felugró Dokumentum hitelesítés ablakban részletes tájékoztatás olvasható a hitelesítési folyamatról és láthatók a hitelesítésre kiválasztott dokumentumok. A felugró  ablakban külön blokkban kijelzésre kerül, hogy melyek azok a kiválasztott dokumentumok, amelyek nem hitelesíthetők. A kiválasztás módosítható. A kiválasztás véglegesítését követően a felugró ablak Hitelesítés gombjának megnyomásával lép tovább a folyamat. 

Image Removed

Feltöltött dokumentum egyedi, ügyfélkapun keresztül történő hitelesítése a dokumentum sorvégi Részletek felületről is kezdeményezhető a felületen elérhető Hitelesítés funkció segítségével.  

Hitelesítés gomb megnyomását követően a rendszer az Ügyfélkapu bejelentkezési képernyőjére navigálja a felhasználót, ahol a helyes belépési adatok megadása után automatikusan megtörténik a dokumentum hitelesítése és beavatkozás nélkül visszairányít a rendszer a Dokumentumtár/Feltöltött dokumentumaim/Részletek felületre. Bejelentkezési vagy egyéb AVDH oldali hiba esetén a rendszer nem navigál vissza a hallgatói web felületére és a hiba részletes okáról az Ügyfélkapu bejelentkezési vagy az AVDH felületen kap tájékoztatást a felhasználó.

Ha több dokumentum hitelesítésre küldése történt, akkor mindaddig folytatódik a beküldött dokumentumok egymás utáni hitelesítése, amíg le nem zárul az Ügyfélkapu által engedélyezett bejelentkezési időintervallum. Ezt követően újabb Ügyfélkapu bejelentkezés szükséges. 

Folyamatban lévő hitelesítés ideje alatt a dokumentum nem törölhető! Ha a hitelesítési folyamat nem zárul le 5 percen belül, akkor a hitelesítést sikertelennek tekinti a rendszer és beállításra kerül a dokumentumhoz a Hitelesítés sikertelen, újra beküldhető státusz és a piros lakat ikon. 

Image Removed

Sikeres hitelesítést követően a dokumentum Részletek felületén az AVDH Hitelesítési információk blokkban megtekinthetők az alábbi adatok:

  • Állapot
  • Hitelesítés dátuma
  • Beküldések dátuma

Image Removed

A hitelesítés sikeréről vagy sikertelenségéről a felhasználó automatikus rendszerüzenetet és e-mail üzenetet is kap.

A hitelesített dokumentumok hitelesítési adataikkal együtt kerülnek csatolásra minden olyan felületen, ahol a dokumentumtárból történő tallózás engedélyezett. (pl.: Kérvénymelléklet, Másodlagos igazolás, NEK adatlap, NMS dokumentum, Üzenet csatolmánya stb.)

  • Authentication failed, can be resubmitted

Image Added

Only the documents with either 'It can be authenticated' or 'Authentication failed, can be resubmitted' can be sent for AVDH authentication via the Customer Portal. Bulk operation is enabled.

After selection and pressing the Authentication button, detailed information about the authentication process can be read, and the documents selected for authentication can be viewed in the Document authentication popup window. The selected documents that cannot be authenticated are displayed in a separate section in the popup window. The selection can be modified. After finalizing the selection, the process continues after pressing the Authentication button in the popup window.

Image Added

The authentication of an uploaded document can be launched by clicking the Details link at the end of the document row with the Authentication function available on the screen.

After pressing the Authentication button, the system redirects the user to the login screen of the Customer Portal, where after successfully logging in the authentication of the document automatically takes place, and the system redirects the user to the Document Storage/My uploaded documents/Details screen without any further action. If a login or other error on the AVDH site occurs, the system does not redirect the user to the Student Web Interface, and the user is informed in detail of what caused the error on the login or AVDH screen of the Customer Portal.

If a number of documents were sent for authentication, the successive authentication of the uploaded documents continues as long as the login interval allowed by the Customer Portal expires. After this the user must repeat the login process to the Customer Portal.

The document cannot be deleted during an authentication in progress! If the authentication process is not completed within 5 minutes, the system considers the authentication unsuccessful, the status of the document will be Authentication failed, can be resubmitted, and the padlock icon will be red.

Image Added

After a successful authentication the following data can be viewed on the Details screen of the document, in the AVDH Authentication information section:

  • State
  • Date of authentication
  • Date of submissions

Image Added

The user automatically receives a system message and an e-mail about the successful or unsuccessful authentication.

The authenticated documents are attached with their authentication data on all screens where browsing from the document library is enabled (e.g. Request attachment, Secondary verification, NEK data sheet, NMS Documents, Attachment of message, etc.).

Panel
titleRelated articles
Panel
titleKapcsolódó cikkek

My uploaded documents